Saturday, December 31, 2011

PengilHam kalbu...

Assalamualaikum... uhukkk... dh lama xupdate blog uduh saye ni...
well... budak belajar tnpa sebarang pnjaman mmg begini lah.. bz ngan kehidupan...
hmmm.. well since smbung degree ni byk menda yg saye belajar ttg kehidupan.. ttg sushnya hidup ini... last sem was my first sem as degree's student... without scholarship n ptptn loan.. my life was s*#k... hari2 menangis menyesal tak simpan duit wktu dpt jpa dip dlu... nk study p0n mls.. yg saye pk.. nk berhenti study... tak biasa hidup hanya bergantung dgn org tua... nk mintak lebih kesian.. sampai la..in history of my life.. my fav subj fail.. n my pointer down...down...downnnnnn... urghhhh... but gagal sekali tak bermakna gagal selamanya.... pastu saye ade baca sesuatu yg wat sem ni saye menjadi sorg kaki buku (book of record of my life kott) smpai anak pakya p0n sy tolak tepi..heee

>>>>>>>>>>>>>>sesuatu<<<<<<<<<<<<<<<


“Tidak ada sesuatu musibah yang menimpa (seseorang), kecuali dengan izin Allah; dan barang siapa beriman kepada Allah, nescaya Allah akan memberi petunjuk kepada hatinya. Dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu”. – at-Tagabun : 11

“(Yaitu) orang-orang yang apabila ditimpa musibah mereka berkata “Sesungguhnya kami milik Allah dan kepadaNyalah kami akan kembali”” – Innalillahi Wa inna Ilaihi Rajiun. –al-Baqarah : 156.

“Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya” – al-Baqarah : 286.

“Allah tidak membebani seseorang melainkan (sesuai) dengan apa yang diberikan Allah kepadanya”- at-Talak : 7

“Dan janganlah kamu berasa lemah, dan jangan (pula) bersedih hati, sebab kamu paling tinggi (darjatnya), jika kamu orang yang beriman” – ali Imran : 139.


ni ayat yang wat saye rasa saye perlu bangun dr trus mngeluh ttg hidup... ayat dari blog master arsyad


"Sahabatku,

Jikalau kau berasa kau bersendirian, ketahuilah bahawa kau tidak bersendirian…

Masih ada yang sentiasa mendengar keluh kesahmu…

Janganlah dikau takut dan bersedih hati, kerana DIA sentiasa bersamamu…"


Dan mohonlah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat. Dan (solat) itu sungguh berat, kecuali bagi orang yang khusuk” – al-Baqarah : 45


sekadar ingin berkongsi..manala tau ada yg mengalami mslh yg sama... jgn mudah ptus asa.....



created by: me lucky!starz!

credit to : http://arsyadmaster.com/blog/ayat-motivasi-dari-al-quran










Friday, October 7, 2011

Opick featuring Amanda - Maha Melihat

seiring waktu berlalu
tangis tawa di nafasku
hitam putih di hidupku
jalani takdirku

tiada satu tersembunyi
tiada satu yang terlupa
segala apa yang terjadi
engkaulah saksinya

reff:
Kau yang Maha Melihat
Kau yang Maha Melihat
Kau yang Maha Pemaaf
padaMu hati bertobat

Kau yang Maha Pengasih
Kau yang Maha Penyayang
Kau yang Maha Pelindung
padaMu semua bertekun

yang dicinta ’kan pergi
yang didamba ’kan hilang
hidup kan terus berjalan
meski penuh dengan tangisan

andai bisa ku mengulang
waktu hilang dan terbuang
andai bisa ku kembali
hapus semua pedih

andai mungkin aku bisa
kembali ulang segalanya
tapi hidup takkan bisa
meski dengan air mata



p/s...lagu ni sgt 'touching...yang dcintai akan pergi.. yang didamba akan hilang




Monday, October 3, 2011

Demi Cintaku PadaMu...


Demi Matahari
dan sinarnya di pagi hari
Demi bulan apabila ia mengiringi

Demi siang hari
bila menampakkan dirinya
Demi malam apabila ia menutupi

Demi langit beserta seluruh binaannya
Demi Bumi serta yang ada dihamparannya
Demi jiwa dan seluruh penyempurnaan



video

Assalamualaikum...
hmmm.. br kul 0556.. br 2 jam study.. tp math ni aku tgk kecik je...
makin kecik..makin kecik tetibe je hilang..huhu..
so untuk membesarkan kembali math td.. apa kata aku update cikit blog aku y suram semacam je ni... Kepada sesape yang xpenah dgr lagu DEMI MATAHARI- Snada..hayati lah

Sekadar luahan hati aku...
1-2 okt hari tu aku ade ikut budak2 fkm (tetibe je murtad fak kwn aku ckp) g ESQ Leadership.. b4 ni aku pnh la dgr program ni.. ada mmber2 aku ckp program keislaman... selalunya xkirala program ape p0n.. baru mukadimah aku dh zzzzzzz...... so mmber aku yg budak fkm ni bet la ngan aku..aku akan nangis ke x nnt lps dgr ceramah ni knnn....
hmmm dengan penuh cnfidentnye.. 'no way...big gurlz dont cry'...itu lah kata2 riak aku..huhu
hmm nk dijadikan cite... seriusly... SEUMUR HIDUP AKU... xpnh aku menangis bila dgr ceramah..... xpernah aku menangis bila dgr kisah nabi2...

At first.. mula2 msuk.. mukadimah tu mmg la mata aku dh kuyu2.... bile die cite ttg SPIRITUAL yg sepatutnya kita pegang... aku ilek lg...Bila die cite ttg ingtla blk dosa2 y pnh kita buat... time tu aku btl2 takut....semua org sekeliling aku menangis.. aku tgk fasi2 yg ade p0n ngis (wlup0n die ttp lmpu)... Ya allah! adakah allah dh ttpkan pintu aku utk merasa takut pdnya... nape keras sgt ati aku..nape sombong sgt aku pdNya...

Sesi kedua hari pertama.... dgn lngkah y lemah longlai dan berserta kalimah 'bismillah' aku berdoa didlm ati..jgn la Kau ttp hati ku utk merasa takut pdMU... hmmm... aku ni mmg mengong.. saat die tgh bercite bleh plak mata aku trttp..huhu.. tp tetiba aku rs seolah2 ada sesuatu y kejutkan aku... bila tgk bdk2 y lain tgk menangis.. hmmmm.... n tetiba aku dgr die sebut 'PERNAHKAH KAU MENCINTAI ALLAH'... hati ku tersentap... mencintai allah?? 'PERNAHKAH KAU MENCINTAI ALLAH LBH DARI IBUBAPAMU DAN DARI MANUSIA2 YANG LAIN?'.. subhanallah... 'PERNAHKAH KAU MENCINTAI ALLAH LEBIH DARI PELAJARANMU...PEKERJAANMU...DUNIAMUUU'...sesungguhnya Allah tak mmbiarkan aku dlm kegelapan... ya allah br aku sedar aku khilaf sebelum ni... aku mencintai manusia lebih dariNYA...aku mencintai ibubapaku lebih dariNYA..aku mencintai dunia ku lebih dariNYA... saat tu.. aku menadah tgn... 'YA ALLAH.. ampunkanlah aku... sesungguh nya aku khilaf..aku manusia yg tidak pernah mencintaiMU..tidak pernah mencintai nabi2 MU...berilah peluang aku utk bercinta dgn MU..berilah peluang utk aku mencintaiMU lbh dari segalanya.... jgn lah KAU gelapkan hatiku...AMIN..' air mata aku adalah utk DIA...pertama kali dlm hidupku.. air mata yg mengalir ikhlas utk DIA....

ALLAH mengilhamkan
sumber kefasikan dan ketaqwaan
beruntung bagi yang mensucikannya
merugi bagi yang mengotorinya..

Selama 2 hari aku training ESQ... brla aku tau tujuan hidup aku... apa yg aku mau dlm hidup..
selama ini..aku solat.. menutup aurat... hanya kerana aku ISLAM.. tapi sekarang aku sedar...
aku buat sebab aku cintakan ALLAH.... kerana DIA... aku belajar bukan untuk ibubapaku.. tp untuk DIA... semoga tiada ahli keluarga ku digelapkan hatinya oleh ALLAH.... itu doaku...

p/s... huhu terus call azam... ceramah blk kt die.. trus msj mak n abah mintak ampun....







Sunday, September 18, 2011

MeREka Yang Saye SAyanG!!

FiRsTly MestiLa KelUarga TersaYang......




aYahanda yg sGt garang Tp Sgt BerKepimPinan... Sgt aKu sAnjungi
dAto' Wan SallEh
BoNda Yg Sgt KuAt berLeter tp sgt SerBa BoleH.... DaTin SharIpah RadZiyah...
KekAnda Wan SalMi RozIana Dan Abg Wan ShaMsul Rezal... hmMm.. Sgt BerkeBolehan Membuat Telinga Adik2 Berdarah.. BakAt yg DipeRturun DarI Bonda TerSayanG... BERLETER... huhu...TaPi Tidak Akan PernAh bIarkan Adik Beradik berada Dalam KeSusahan... kAk cik Wan Salmi Farahana... KaKak YanG Tidak BeraPa gaRang Tapi seLalu aCting GaranG nk Adik2 Takut... BakAt berLeter Tu KuraNG... Tapi Kalau baLik Umah.. MaNdur Tu leBih Dari Kak Ana..hihi.. Tp Spoting... (kipas kit..dpt gaji seouL Garden la).. Tak saBar nK NEk Keta BAru Kakak Ku soRg nih... KAkak Yang plg kamCeng la gak... hmmm... Adiknda kU yanG sKa Bajet Cun Wan SalMI faizah... Kadng2 kedeKut Teramat..Pantang sAlah TeguR.. tUnjUk pErasaaN Berkurung.. Tapi kaLau Faizah ada Umah.. maK xDela Sush ati Makanan Xabes..huhu...
Tapi adinda ku sPorting gak... sAnggup TEman Aku daTing (kaNtoi)...LastLY.. Adik last Xberapa lasT.. Wan SaLmi KAmilah.. BAru Form 1.. tInggI melaYUt MengalaHkan gaLAh.. GataI kit.. Hihihi.. hmm Tapi sng Mintak Tolong... Kdg2 aNgin dia Mai.. pErangai mengalahKan bUdak Kecik....heee.. Bila seMua berkumpul... Best sGT.. Meriah Umah.... aKu BerSyukur Dilahirkan Dlam Family nih...




Bila Hati BerBicaRa ♥♥


♥ Saya tak minta yg SOLEH ,sebab saya pun tak lah SOLEHAH sgt…♥ Saya tak minta yg bergelar USTAZ, sebab saya lg jauh utk bergelar USTAZAH…♥ Nak minta yg KAYA, saya pun TAK KAYA, hanya sekadar apa yg ada…♥ Nak minta yg HENSEM, saya tak la CANTIK sgt, sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan… ♥ Nak minta yg BERPANGKAT, saya hanya seorg HAMBA… ♥ Cukuplah sekadar yg MEMAHAMI dan MENERIMA diri seadanya … ♥ Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari jalan ke Syurga apabila bahtera di layar dan masjid di bina… ♥ Cukuplah yang sama2 saling MEMBANTU dlm susah dan senang mengharungi lautan dunia… ♥