Monday, October 3, 2011

Demi Cintaku PadaMu...


Demi Matahari
dan sinarnya di pagi hari
Demi bulan apabila ia mengiringi

Demi siang hari
bila menampakkan dirinya
Demi malam apabila ia menutupi

Demi langit beserta seluruh binaannya
Demi Bumi serta yang ada dihamparannya
Demi jiwa dan seluruh penyempurnaan




Assalamualaikum...
hmmm.. br kul 0556.. br 2 jam study.. tp math ni aku tgk kecik je...
makin kecik..makin kecik tetibe je hilang..huhu..
so untuk membesarkan kembali math td.. apa kata aku update cikit blog aku y suram semacam je ni... Kepada sesape yang xpenah dgr lagu DEMI MATAHARI- Snada..hayati lah

Sekadar luahan hati aku...
1-2 okt hari tu aku ade ikut budak2 fkm (tetibe je murtad fak kwn aku ckp) g ESQ Leadership.. b4 ni aku pnh la dgr program ni.. ada mmber2 aku ckp program keislaman... selalunya xkirala program ape p0n.. baru mukadimah aku dh zzzzzzz...... so mmber aku yg budak fkm ni bet la ngan aku..aku akan nangis ke x nnt lps dgr ceramah ni knnn....
hmmm dengan penuh cnfidentnye.. 'no way...big gurlz dont cry'...itu lah kata2 riak aku..huhu
hmm nk dijadikan cite... seriusly... SEUMUR HIDUP AKU... xpnh aku menangis bila dgr ceramah..... xpernah aku menangis bila dgr kisah nabi2...

At first.. mula2 msuk.. mukadimah tu mmg la mata aku dh kuyu2.... bile die cite ttg SPIRITUAL yg sepatutnya kita pegang... aku ilek lg...Bila die cite ttg ingtla blk dosa2 y pnh kita buat... time tu aku btl2 takut....semua org sekeliling aku menangis.. aku tgk fasi2 yg ade p0n ngis (wlup0n die ttp lmpu)... Ya allah! adakah allah dh ttpkan pintu aku utk merasa takut pdnya... nape keras sgt ati aku..nape sombong sgt aku pdNya...

Sesi kedua hari pertama.... dgn lngkah y lemah longlai dan berserta kalimah 'bismillah' aku berdoa didlm ati..jgn la Kau ttp hati ku utk merasa takut pdMU... hmmm... aku ni mmg mengong.. saat die tgh bercite bleh plak mata aku trttp..huhu.. tp tetiba aku rs seolah2 ada sesuatu y kejutkan aku... bila tgk bdk2 y lain tgk menangis.. hmmmm.... n tetiba aku dgr die sebut 'PERNAHKAH KAU MENCINTAI ALLAH'... hati ku tersentap... mencintai allah?? 'PERNAHKAH KAU MENCINTAI ALLAH LBH DARI IBUBAPAMU DAN DARI MANUSIA2 YANG LAIN?'.. subhanallah... 'PERNAHKAH KAU MENCINTAI ALLAH LEBIH DARI PELAJARANMU...PEKERJAANMU...DUNIAMUUU'...sesungguhnya Allah tak mmbiarkan aku dlm kegelapan... ya allah br aku sedar aku khilaf sebelum ni... aku mencintai manusia lebih dariNYA...aku mencintai ibubapaku lebih dariNYA..aku mencintai dunia ku lebih dariNYA... saat tu.. aku menadah tgn... 'YA ALLAH.. ampunkanlah aku... sesungguh nya aku khilaf..aku manusia yg tidak pernah mencintaiMU..tidak pernah mencintai nabi2 MU...berilah peluang aku utk bercinta dgn MU..berilah peluang utk aku mencintaiMU lbh dari segalanya.... jgn lah KAU gelapkan hatiku...AMIN..' air mata aku adalah utk DIA...pertama kali dlm hidupku.. air mata yg mengalir ikhlas utk DIA....

ALLAH mengilhamkan
sumber kefasikan dan ketaqwaan
beruntung bagi yang mensucikannya
merugi bagi yang mengotorinya..

Selama 2 hari aku training ESQ... brla aku tau tujuan hidup aku... apa yg aku mau dlm hidup..
selama ini..aku solat.. menutup aurat... hanya kerana aku ISLAM.. tapi sekarang aku sedar...
aku buat sebab aku cintakan ALLAH.... kerana DIA... aku belajar bukan untuk ibubapaku.. tp untuk DIA... semoga tiada ahli keluarga ku digelapkan hatinya oleh ALLAH.... itu doaku...

p/s... huhu terus call azam... ceramah blk kt die.. trus msj mak n abah mintak ampun....







No comments:

Post a Comment

Bila Hati BerBicaRa ♥♥


♥ Saya tak minta yg SOLEH ,sebab saya pun tak lah SOLEHAH sgt…♥ Saya tak minta yg bergelar USTAZ, sebab saya lg jauh utk bergelar USTAZAH…♥ Nak minta yg KAYA, saya pun TAK KAYA, hanya sekadar apa yg ada…♥ Nak minta yg HENSEM, saya tak la CANTIK sgt, sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan… ♥ Nak minta yg BERPANGKAT, saya hanya seorg HAMBA… ♥ Cukuplah sekadar yg MEMAHAMI dan MENERIMA diri seadanya … ♥ Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari jalan ke Syurga apabila bahtera di layar dan masjid di bina… ♥ Cukuplah yang sama2 saling MEMBANTU dlm susah dan senang mengharungi lautan dunia… ♥