Sunday, June 24, 2012

♥♥ jika aku jatuh hati ♥♥






Ya Allah..
jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya
padaMu, agar bertambah kekuatanku
untuk menyintaiMu

Ya Muhaimin,
jika aku jatuh hati
izinkanlah aku
menyentuh hati
seseorang yang hatinya
tertaut padaMu
agar tidak terjatuh aku
dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana,
jika aku jatuh hati
jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling
dariMu

Ya Rabbul Izzati,
jika aku rindu
rindukanlah aku
pada seseorang
yang merindui
syahid di jalanMu

Ya Allah,
jika aku jatuh hati
pada kekasihMu
jangan biarkan aku
tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan
menyeru manusia kepadaMu
jangan biarkan aku
melampaui batas
sehingga melupakan
aku kepadaMu
Ameen...

No comments:

Post a Comment

Bila Hati BerBicaRa ♥♥


♥ Saya tak minta yg SOLEH ,sebab saya pun tak lah SOLEHAH sgt…♥ Saya tak minta yg bergelar USTAZ, sebab saya lg jauh utk bergelar USTAZAH…♥ Nak minta yg KAYA, saya pun TAK KAYA, hanya sekadar apa yg ada…♥ Nak minta yg HENSEM, saya tak la CANTIK sgt, sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan… ♥ Nak minta yg BERPANGKAT, saya hanya seorg HAMBA… ♥ Cukuplah sekadar yg MEMAHAMI dan MENERIMA diri seadanya … ♥ Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari jalan ke Syurga apabila bahtera di layar dan masjid di bina… ♥ Cukuplah yang sama2 saling MEMBANTU dlm susah dan senang mengharungi lautan dunia… ♥