Sunday, March 2, 2014

SEBUAH PERMULAAN


Assalamualaikum.. Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah dan lagi Mengasihani.. Alhamdulillah syukur masih diberi kesempatan menulis di blog ni. 

Sekadar mengimbau perjalanan hijrah aku ni dari permulaan hinggalah sekarang. hurmm.. Teringat balik macam mana terdetik dalam hati ni nk berubah ke arah yang lebih baik. Bermulanya masa aku hadiri ESQ, di sana aku berjumpa sorang adik yang sangat manis bertudung labuh. Subhanallah... sejuk sangat hati bila pandang dia. Tetiba satu perasaan cemburu menyelinap di hati, macam ni rupanya penghuni syurgaMu Ya Allah.. Untungnya dia.. masih layak kah aku menjadi penghuni syurgaMu? Masa di ESQ, banyak jugalah sedarkan aku betapa beruntungnya aku sebagai ISLAM, time tu dah jarang la tinggal solat, kalau tak selalu main redah je solat ke tak and kekadang main qadha je solat suka hati. So, tu la permulaan nya and start baca quran balik. Tapi bab pakaian still tak berubah la. Aku ni bukanla sorang yang fashionable sangat tapi kalau bab tudung and baju tu memang mengikuti jugakla perkembangan lilit2 tu. Sampai lah satu hari, aku bermimpi mak aku buang semua baju-baju aku and aku menangis smpai terjaga pon aku menangis teresak-esak. Actually aku pon tak paham apalah sedih sangat mimpi tu.. kena buang baju je pon.. tapi ntah la.. sedih sgt time tu.. 

Keesokkannya, aku called mak n my sis-in-law bout the dream.. dorang cakap maybe Allah bagi petunjuk something yang kita tak tahu.. tetiba aku teringat tentang hidayah dalam satu blog ni.. dia cakap yang "Hidayah itu ibarat cahaya,dan cahaya takkan masuk ke dalam rumah yang jendelanya tertutup". Ya allah, memang tiap kali berdoa.. aku akan mintak diberi hidayah untuk aku berubah ke arah lebih baik.. kalau bukan sekarang aku berubah bila lagi? So, aku pon mula la melabuhkan tudung bawal, da takda tudung selempang lagi. Seterusnya aku mula beli tudung-tudung bidang 55. Pastu start pakai handsock.. Time tu xberani lagi nak pakai stoking. Alhamdulillah.. aku dikurniakan sahabat yang juga nak berubah.. sahabat susah senang. insyaallah sahabat dunia akhirat. 

Cukup dulu untuk permulaan ini.. Sekian


No comments:

Post a Comment

Bila Hati BerBicaRa ♥♥


♥ Saya tak minta yg SOLEH ,sebab saya pun tak lah SOLEHAH sgt…♥ Saya tak minta yg bergelar USTAZ, sebab saya lg jauh utk bergelar USTAZAH…♥ Nak minta yg KAYA, saya pun TAK KAYA, hanya sekadar apa yg ada…♥ Nak minta yg HENSEM, saya tak la CANTIK sgt, sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan… ♥ Nak minta yg BERPANGKAT, saya hanya seorg HAMBA… ♥ Cukuplah sekadar yg MEMAHAMI dan MENERIMA diri seadanya … ♥ Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari jalan ke Syurga apabila bahtera di layar dan masjid di bina… ♥ Cukuplah yang sama2 saling MEMBANTU dlm susah dan senang mengharungi lautan dunia… ♥